Wederom de hel van Lemmerrrrrr - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu Wederom de hel van Lemmerrrrrr - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu

Wederom de hel van Lemmerrrrrr

Door: Track en trees

Blijf op de hoogte en volg Lutgerdina

24 Oktober 2018 | Nederland, Lemmer

Het begon heel mooi, we voeren met een mooie vaart de haven van Lemmer binnen, maakten een fraaie overstag en kwamen met de kont van het schip zoals gepland tegen een afgemeerd binnenvaartschip. Vastgelegd, loper van boord, voorbereiden voor de afvaart. Het bijbootje was aan het begin van de haven al te water gelaten met een jaaglijn, jaaglijn om de hoek vastgezet, terug naar de Lutgerdina geroeid. Maar wat een pech… de jaaglijn bleef hangen achter een scherp stuk beschoeiing, en daar ging ons mooie plannetje.. Er zat niets anders op dan het anker weer te laten vallen om te remmen. Snel de kano overboord en iemand op de lijn af om hem los te halen. En écht hé, dat alles onder de neus van een paar belangstellenden, waaronder een matroos van de Lut, die als ‘derde’ moest toekijken op twee meter afstand…
Eenmaal los het schip de hoek om getrokken, een start vanaf de kade, helaas, mislukt, anker erin, een ankerstart dan, helaas mislukt, wel een stuk de goede kant op inmiddels, dus nog een ankerstart poging en die ging gelukkig goed. Maar alle kanten van de haven van Lemmer hebben we gezien, kades, keien, riet…
Uiteindelijk konden we dus kruisend wegkomen, en zetten koers richting Workum.
Oh trouwens, in de haven van Lemmer kregen we nog wel een hele gracieuze actie van de Wending te zien, je mag het eigenlijk niet zeggen van de concurrentie natuurlijk, maar het was een mooie manoeuvre!

• 24 Oktober 2018 - 12:52

Bart:

Maar ik zie dat jullie nu in Workum zijn. Lekker vroeg! Kunnen jullie ook weer eens juichen voor de andere schepen die nog binnen moeten komen!

Groet Bart.

• 24 Oktober 2018 - 14:40

Marloes:

Tjonge wat een pech, maar gelukkig eind goed al goed! Knap gedaan makkers!!

• 24 Oktober 2018 - 18:51

Ingrid:

Zoals zo vaak was Lemmer een doffe ellende, maar jullie zijn lekker vroeg binnen! Prima gedaan.
    Veel plezier vanavond.

Groeten Ingrid