De spanning stijgt.... en stijgt......en stijgt... - Reisverslag uit Durgerdam, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu De spanning stijgt.... en stijgt......en stijgt... - Reisverslag uit Durgerdam, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu

De spanning stijgt.... en stijgt......en stijgt...

Door: Trek 'n Trees team

Blijf op de hoogte en volg Lutgerdina

22 Oktober 2015 | Nederland, Durgerdam

Net voordat het licht werd, kwamen we aan in Medenblik. Helaas konden we niet helemaal in haven in zeilen en moesten we weer jagen. Karin en Tineke hebben in de kano de lijn vastgelegd op de kade. De loper (Marloes) sprintte op haar sneakers super snel heen en weer om de kaart te posten.
In de haven zijn we tijdens het jagen gedraaid, zo konden we mooi in een keer de haven uit zeilen. Het laatste stuk naar Workum ging lekker, maar het werd steeds spannender of we wel op tijd binnen zouden zijn.......

Er werden talloze berekeningen gemaakt en een weddenschap afgesloten. De spanningen liepen op. Workum kwam tijdens daglicht, de mist en motregen heeeeel heeel langzaam inzicht, maar ook de tijd begon erg te dringen. Bij de weddenschap was 10 om 11; 10 mensen dachten dat we het niet zouden redden, 11 mensen hadden nog steeds volle vertrouwen in dat we op tijd zouden zijn. Om 12 uur waren we bij 't Soal, maar we moesten we nog een klein stukje tot de finish lijn. 12.17 uur klokten we af. De stemming daalde licht; zouden we misschien nog dispensatie krijgen??? De sfeer steeg weer toen we met luid gejuich door de andere veertien schepen werden binnen gehaald.
Toen we weer langs de Ouwe Piet lagen, hoorden we dat de aangevraagde dispensatie werd gehonoreerd, die hadden aangevraagd vanwege verlate start (vanwege een kapotte rolstoel). Dit betekende......dat we op tijd binnen waren!!!!! Ook kregen bloemen vanwege dat de Lut 30 keer heeft meegedaan met de Beurtveer.
De opluchting werd gevierd met een biertje en bitterballen, waar een aantal van ons al dagen naar uit hadden gekeken. Als klap op de vuurpijl... de rolstoel van Robin is ook weer gemaakt. De monteur van de rolstoel hebben zingend bedankt!

Nu lekker feesten, uitrusten en wachten we op de avond van de prijsuitreiking.

• 22 Oktober 2015 - 14:27

Femke :

Wow wat een spanning.
    Wat een race.
    Gefeliciteerd met het op tijd binnen zijn.
    Maak er een mooi feest van!

• 22 Oktober 2015 - 15:05

Peter:

Fantastisch! Gefeliciteerd!!!

• 22 Oktober 2015 - 15:10

Ingrid:

Meedoen is spannend, maar thuis af zitten te wachten is nog veel spannender.
    Proficiat met jullie mooie resultaat. De crea-opdracht ziet er ook geweldig uit, dus wie weet zit er nog meer in het vat.
    Aangezien er 3 jubilea te vieren zijn, zal het vanavond een knalfeest gaan worden.
    Veel plezier en niet te zat worden.

• 22 Oktober 2015 - 16:20

Margreet:

hartelijk gefeliciteerd met jullie top prestatie

• 22 Oktober 2015 - 16:39

Bart:

Goed gedaan en gefeliciteerd met het Jubileum!

Vanavond lekker feesten!

Groet,

Bart.

• 22 Oktober 2015 - 17:11

G & A:

Welkom terug in Workum.
    Gefeliciteerd!
    Maak er een hele fijne gezellige avond van.

• 22 Oktober 2015 - 22:12

Benno:

He das te gek!

Maximaal lang op t water geweest dus... Van harte en complimenten voor deze strakke planning!

Cheers!

• 23 Oktober 2015 - 08:22

Wieke:

Oef, wat was het spannend....en toen kwam het goed!! Gefeliciteerd!