I love it when a plan comes together - Medemblik - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu I love it when a plan comes together - Medemblik - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu

I love it when a plan comes together - Medemblik

Door: Benno

Blijf op de hoogte en volg Lutgerdina

23 Oktober 2013 | Nederland, Medemblik

Na het zwoegen in Urk zijn we eindelijk weer aan het zeilen en gaan met een mooi vaartje onder vol tuig richting Medemblik. De laatste haven voor Workum. We houden in het begin hoog aan en doen een fly-by bij Enkhuizen, waarna we iets lager aan de wind gaan varen richting de vluchthaven de Ven. Onder gereefd grootzeil, fok, bezaan en middenkluiver gaan we met een noodvaart richting Medemblik en tikken onderweg nog even de 9 knopen aan. Lekkah!

Het plan is om in de haven een opschieter te maken, en dan zover mogelijk door te drijven richting het remming werk waar we aan moeten leggen. Hopelijk remt de harde wind ons niet te veel af en drijven we ver genoeg door, zodat we dit keer zonder jagen, bijboten en anker sleep acties onze lopers op de kant kunnen zetten.

Medemblik is de Lut gunstig gezind. De aanleg gaat als gehoopt en we drijven prachtig langs het remmingwerk, waarna we op de tros de boot kunnen afstoppen. Snel lopers Albert en Jafeth op de kant om de kaart op de bus te doen. Als ze terug zijn, draaien we de boot om en kunnen we plat voor de wind op zeil weer weg varen.

Jammer dat dit alweer de laatste haven was. Op deze manier hadden we er nog wel een paar willen doen ;-)

Nu een prachtige nacht bij maanlicht voor de boeg bij onze laatste etappe naar de finishplaats in t Soal in Workum.

• 24 Oktober 2013 - 00:06

Bart:

Ziet er goed uit Lutters!

Als ik de T&T mag geloven zijn er nog 3 BV schepen op het IJsselmeer: De Lut, die zometeen voor het lapje Workum binnenvaart, de Noordster die Lemmer aan het uitkruisen is en de Waterwolf die vanuit Enkhuizen met zeer hoge snelheid richting Lemmer lijkt te varen. (Het lijkt wel of de Waterwolf al de hele avond in Enkhuizen aan het prutsen is. Het is vast lastig kruisen in de Compagnie haven :-)???

Ik ga nu in ieder geval slapen. Goede nacht...

Bart.

• 24 Oktober 2013 - 00:09

Bart:

Aha, ik had de wedstrijd beter moeten volgen. De Waterwolf is gister al in Workum geweest en is nu waarschijnlijk wat aan het rondvaren op het IJsselmeer om mensen van a naar b te brengen (of voor de fun)....

Gr. Bart.