Vertrokken! - Reisverslag uit Workum, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu Vertrokken! - Reisverslag uit Workum, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu

Vertrokken!

Door: Trek en Trees

Blijf op de hoogte en volg Lutgerdina

22 Oktober 2018 | Nederland, Workum

Daar gaan we dan! Als vierde mochten we vertrekken en om 14.05 passeerden we de startstreep bij Workum. De zeilen staan en we varen met een gestaag tempo van een knoop of 7 richting Medemblik. De eerste havenmanoeuvre komt eraan!
De opvarenden zijn opgesplitst in twee groepen die vanaf nu zes uur op, zes uur af zullen gaan. Allereerst gaat team Lut en Dina aan de bak: dit team bestaat uit Jorit, Anne, Bri, Robin, Tineke, Marten, Liesbeth, Robbert en Jacco. Voor het andere team is het nog even moeilijk om aan de zijlijn te blijven staan… dit team, Beer en Burg genaamd, bestaat uit: Theun, Anita, Karin, Leon, Daisy, Hilde, Madelief, Gerard en Jan. Hun wacht gaat in om 20 uur, maar ja, wie gaat er nu niet aan dek staan op zo’n prachtige dag?
Ook de voorbereidingen voor de crea opdracht zijn al getroffen. De opdracht luidt dit jaar: “Ontwerp een hoofddeksel, in het kader van 45 jaar Strontrace en 44 jaar Beurtveer, die de schipper op het beurtveer feest zal dragen.”
Uiteraard kunnen we nog niets prijsgeven over de precieze uitwerking van de opdracht…maar je begrijpt, hou die fotoshoot van onze schipper in de gaten..
Over schippers en maten gesproken, die hebben we natuurlijk ook weer meegenomen dit jaar. In latere verslagen komen ze zeker nog uitgebreid voor het voetlicht!

• 22 Oktober 2018 - 13:24

Irene:

Beste allemaal, ik wens jullie allemaal een hele fijne en fantastische beurtveer!!! Heel veel succes en ik duim voor een stevige wind en prachtig weer!!!! Ik ga jullie volgen!!! groetjes Irene

• 22 Oktober 2018 - 14:20

Margreet:

heel veel plezier en ook wat succes gewenst

• 22 Oktober 2018 - 16:19

Dianne:

Leuk om te lezen!! Sweet memories naar de jaren dat ik meedeed. Ik wens jullie mooi, droog weer met snelle wind! Huphuphup, nu de nacht in. Sterkte & succes!

• 22 Oktober 2018 - 16:17

Debby Vijlbrief:

Zet hem op met elkaar en ook genieten!!