Writers' 'Blocq - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu Writers' 'Blocq - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu

Writers' 'Blocq

Door: Benno

Blijf op de hoogte en volg Lutgerdina

22 Oktober 2013 | Nederland, Volendam

Machtig mooi gezeild van palingdorp Volendam naar de Blocq van Kuffeler! Opkruisen met een zonnetje, en een heerlijke mistral. Om de Blocq in te kunnen zeilen moesten we een perfecte overstag manoeuvre maken in de haven ingang. Alles moest kloppen en dan hadden we een kans om in één keer door te kunnen zeilen naar het remmingswerk aan de sluis.

Door goed teamwerk kwamen we prachtig rond en gingen we met fok grootzeil en bazaan naar de sluis. Op het allerlaatste moment een opschieter in de wind en de snelheid er uit halen met een goedgeplaatste anker kletter actie van schipper Mark. Binnen no time de brief op de bus en weer proberen weg te zeilen van de hogerwal.

In theorie was het makkelijker dan in de praktijk. We maakten iets te veel snelheid en konden niet ver genoeg afvallen. Om niet de splinternieuwe ducdalven te rammen hebben we het anker er maar weer in gegooid. Daarna rustig het anker laten krabben en achteruit weggezeild, Ging toch nog allemaal mooi.

Alle zeilen weer omhoog en richting Durgerdam. Alles bezeild, dus nog maar een paar uurtjes voor we er zijn !

De landing biertjes staan koud!

Ahoy!