Wat een nacht.... - Reisverslag uit Pampus, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu Wat een nacht.... - Reisverslag uit Pampus, Nederland van Lutgerdina Sailwise - WaarBenJij.nu

Wat een nacht....

Blijf op de hoogte en volg Lutgerdina

19 Oktober 2016 | Nederland, Pampus

Ja, het ging zo mooi allemaal, na de brief te hebben gepost lekker snel de haven uitgegleden en opgeloefd naar een aan de windse koers richting Durgerdam. Het aantal miles naar Durgerdam berekend en die weer enigszins gecorrigeerd voor het kruisrak wat toch wel nodig bleek. We waren blij met een aantrekkende wind, de 5 knopen aangetikt, een beetje regen maar dit alles onder een mooie rode maan. Alles leek heerlijk vlot te gaan.
Maar het iets meer wind betekende al snel ook meer regen en wat meer schuivende koffiekopjes en mensen aan boord. Daarna gooiden de drassige waterbodem van het markermeer ook wat "special effects" in onze zeilmanouvres en leerde we het gijprondje te gebruiken ipv de overstag. De eerste keer was niet heel makkelijk maar na een rondje of 4 kregen we het wel onder de knie. Maar ook de wind probeert ons in zijn val te laten lokken, draaiwinden, het plotseling opzetten en weer afzakken van de wind en af en toe een hevige hoosbui. Dit alles aangevuld met de nodige gezelligheid van schepen in het navigatiekanaal moest de verwachtte aankomsttijd toch steeds weer bijgesteld worden. Wat er 6 uur geleden op leek dat de andere wacht pas weer gaat starten na een rustige ankernacht in Durgerdam, lijkt nu toch een wacht met de nodige onrust te worden.
Helaas hebben we het niet vast kunnen leggen met de GOPRO maar er bestaat gelukkig marinetraffic.com en dat plaatje spreekt duidelijke taal! We verwachten dat onze wacht ook nog een mooi staartje gaat krijgen want het invullen van het logboek wordt toch minstens een evengrote uitdaging als het overleven van deze wacht/nacht.

Trek en Trees vanaf een onrustig Markermeer!

• 19 Oktober 2016 - 06:44

Anita:

Ik heb gisteravond vaak aan jullie gedacht, vooral na berichten over windhozen. Ik hoop dat het allemaal zonder veel averij af is gelopen. Geweldig leuk om de verslagen te lezen.
    Vanaf nu weer de wind in de zeilen en gaan met die banaan oftewel de Lut. Succes.

• 19 Oktober 2016 - 06:55

Aranka:

Ook ik lag in bed en hoorde de wind buiten tekeer gaan.... ik
    kon alleen maar aan jullie denken!
    Eenmaal in slaap heb ik m'n eigen beurtveer gevaren en badend in het zweet wakker geworden toen m'n wekker ging! Ik heb gejaagd en gesleurd...en het was maar een droom! Jullie doen het echte werk en dan lees ik dit. Stoere luitjes op de Lut: weet niet waar jullie nu zijn, maar ik wens jullie gauw een heerlijke rust toe in Durgerdam. Hou vol!
    Liefs x

• 19 Oktober 2016 - 09:13

Annelies:

Petje af voor bemanning, begeleiding en gasten! Goede vaart

• 19 Oktober 2016 - 09:17

Sailor:

Na zo'n nachtelijk avontuur hopen we dat jullie even kunnen bijkomen bij Durgerdam.
    En dan....... met frisse!!! moed aan de terugreis beginnen.
    We blijven met spanning jullie volgen.
    Groetjessss

• 19 Oktober 2016 - 09:26

Rebbels:

Blij om te zien dat jullie veilig in Durgerdam liggen. Het weerbericht was niet geruststellend. Nu nog een mooi crea werk maken.

• 19 Oktober 2016 - 11:47

Robbert:

Tjee, was me het nachtje wel, nu straks hop hop gas erop! Zet hem op!

• 19 Oktober 2016 - 13:44

Suzan:

Pff wat een rotweer voor jullie zeg, gelukkig is het nu weer droog en we duimen dat dat zo blijft. Erg leuk om jullie avontuur zo te mogen mee beleven. Zet hem op luitjes!

• 19 Oktober 2016 - 14:53

Ilse:

Gelukkig na heftig nachtje weer blauw in de lucht. Kom op Lut, jullie kunnen het.